Veel gestelde vragen

Algemeen

Waar wordt mijn werkblad gemaakt?

Hier! Aan de Graandijk 7 te Helmond in onze eigen fabriek. Nederlands fabricaat en vakmanschap en daar zijn we trots op.

Beschikt Kemie over een showroom?

Kemie heeft in 2017 een volledig nieuwe bedrijfspand gebouwd. De nieuwe productiesite bestaat uit 8200m2 hal en circa 1400 m2 kantoor inclusief loft. In het pand zelf kunt u de vele toepassingen van Kemie surfaces goed zien.

Van ons huidige assortiment hebben wij kleurmonsters op voorraad en kunnen we u ook grote platen laten zien.

U bent tijdens kantooruren, op afspraak, welkom. Onze openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 16.30 uur. Een afspraak maken kan telefonisch  via 088-2626400 of per mail via: sales@kemie.nl.

Huidige maatregelen in verband met het Coronavirus (Covid-19):

Het bezoeken van het Kemie is mogelijk. Wij volgen de RIVM richtlijnen, zodat het bezoek voor u en onze collega’s verantwoord is. Wij vragen u om met het volgende rekening te houden:

  • Maak een afspraak en houd u aan de afgesproken tijd
  • Maximaal 2 bezoekers per afspraak (geen kinderen en geen huisdieren)
  • Bij griep- en verkoudheidsverschijnselen mag u niet langs komen
  • Houd alstublieft 1,5 meter afstand

Maak een afspraak

Bel ons via 088-2626400 of mail naar: sales@kemie.nl.
Wij ontvangen u graag!

Kan ik als consument rechtstreeks bij Kemie bestellen?

Kemie doet zaken met keukenspeciaalzaken en aanverwante bedrijven verspreid over heel Nederland, alsmede in België en Duitsland. U kunt bij hen terecht voor uw Kemie product.

Vind een Kemie- dealer

Mijn werkblad

Mijn blad is net gemonteerd, wat moet ik doen voordat ik het in gebruik neem?

Voordat u het blad in gebruikt neemt, leest u het onderhoudsboekje eerst zorgvuldig door en indien dit wordt aanbevolen kunt u het blad behandelen/impregneren.

Wat voor dagelijks of periodiek onderhoud heeft mijn werkblad nodig?

Het specifieke reinigen per materiaal en oppervlakte bewerking staat stapsgewijs vermeld in het meegeleverde onderhoudsboekje. U vindt deze ook bij de verschillende materialen waar deze te downloaden zijn als PDF bestand.

Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?

Als u een klacht heeft kunt u hiermee terecht bij uw keukenspeciaalzaak. Graag indien mogelijk deze klacht voorzien van foto’s en eventuele vermelding van het ordernummer.

Mijn werkblad is gevoelig voor vlekken, waar kan dat mee te maken hebben?

Steensoorten met een gezoet, letano of anticato oppervlak zijn doorgaans gevoeliger voor vlekken. Dit is helaas inherent aan het materiaal en de bewerking daarvan. De ervaring is dat na de eerste paar maanden de vlekgevoeligheid afneemt.

Mijn blad lijkt doffer na reiniging, hoe kan dat?

Indien u gebruik heeft gemaakt van de Kemie Cleaner of een andere grondige en krachtige reiniger kan uw blad doffer worden. Dit komt door de kracht van het middel. Ons advies is om het hele blad te poetsen. De glans komt geleidelijk terug.

Ik heb een beschadiging aan mijn werkblad, is dit te herstellen?

Gelukkig in bijna alle gevallen wel. Mail het ordernummer en een foto van de beschadiging naar service@kemie.nl en wij zullen u een passend reparatievoorstel doen

Hoe lang heb ik garantie op mijn Kemie werkblad?

Onze garantievoorwaarden vindt u hier.

Webshop

Mijn onderhoudsmiddel dat ik ooit heb ontvangen bij mijn werkblad is niet te vinden in de webshop?

Indien uw onderhoudsmiddel niet in de webshop te vinden is, verwijzen wij u door naar het middel dat op dit moment voor uw materiaal/oppervlaktebewerking wordt aangeboden.

Kan ik mijn product retourneren?

– Het is niet mogelijk om samples te retourneren. Onderhoudsmiddelen kunnen echter wel geretourneerd worden. U heeft 14 werkdagen het recht om de koop te ontbinden middels het herroepingsformulier. Tijdens deze termijn dient u zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking.

Interesse in onze producten?